SZINGLI VAGYOK! NEM, NEM HALDOKLOM…


HA A SZINGLISÉG BETEGSÉG LENNE,

társadalmunk (azaz mi) „halálos” jelzővel illetné eme nevezetes állapotomat. Ezer szerencse, hogy a tudományos élet képviselői, az orvostársadalom nem nyilvánította (még – de ami késik, nem múlik?!) betegséggé az egyedülállóságot, mert ha mégis így lenne, az egészségügy romjai felé tekintve ki is merem jelenteni, hogy stádiumom előrehaladott lenne.

images

Nincsen semmilyen útitársam, szárnysegédem, partnerem, barátom, barátnőm mindazok ellenére, hogy két (béka) szemmel, kicsi orral (annyira picur, hogy nem jó rám semmilyen napszemüveg – jó, ez nem azt jelenti, hogy Voldemortéhoz hasonlatos kinézettel rendelkezem), borsónyi szájjal, két kacsóval (elég vakondos), két lábbal rendelkezem. Miért is vagyok szingli? Egy átlagos 21 éves lány vagyok, aki mégsem átlagos, mert nyomorék, hogy nem vágyik különösebben egyéjszakásokra, kapcsolatokra, nem hisz az „igaziban”, pedig szeret álmodozni (leginkább a Dalekok elleni harcról), Hannibált néz esténként, teszteket tölt ki arról, hogy ki lenne a Trónok harcából, alkalmanként iszogat a legszűkebb baráti körével, tesójával ’60-as éveket idéző buliba néz el. Ez vagyok én.
Lehet, hogy a felsorolt testrészeim listájából azért hagytam ki a melleimet, mert nincsenek is. Áhá, nem kell ehhez Sherlock Holmesnak lenni, igaz?

Pontosan tudom, miért vagyok egyedülálló, nálam tehát messze nem képezi kesergés tárgyát a téma. Nincs különösebb indíttatásom rá, hogy szingli is maradjak, mivel ez szerény véleményem szerint épp, hogy nem olyan helyzet, amit irányítani lehet Jediként – a kapcsolati állapot valamilyenségének faktorai vannak.

Nem lennék emberi lény mondjuk, ha néha napján nem kattognék azon, hogy jaj, de jó lenne, ha nem nekem kellene szúnyogokat kergetnem az éjszaka közepén, hanem a companionomnak, de jó lenne, ha valaki megenné a maradék cupcake-et, amit sütöttem, mert eszeveszettül félresikerültek (vagy nem), mindezt persze romantikusabb körítéssel is el lehet képzelni, kinek hogy tetszik.

Néha igenis pattogok, hogy milyen elfajzott a férfiak népe (alapállapotomban nem így gondolom, kedves olvasóim). Ha valakivel szintet emelnék a kapcsolatomon, akkor jön a sablonszöveg, hogy nem kell komoly kapcsolat, csak randi az egész, semmi extra, esetleg a kedvencem, hogy befűtenek minden széppel és jóval, majd elszublimálnak az ember lányának uncsi életéből mindörökre.

A kérdés, hogy miért is vagyok szingli, már számtalanszor elhangzott, főleg az ellenkező neműek azok, akik (feltételezhetően) bóknak szánva mondják, hogy annyira cool vagyok, vicces (nem depresszív hangulatomban), bájos; hogy lehet, hogy egy magamfajta lány-lény egyedül tengeti mindennapjait a világon… Ilyenkor kedvesen mosolygok, utána pedig kitör belőlem a szkepticizmussal vegyített cinizmus különleges ötvözete. Egy valóságos bomba. Főleg azután, hogy megtudom, az illető férfiú nem érdeklődik irántam romantikus értelemben.

tumblr_m360jzgiw81r0hw4xo1_500

Tudjátok, van valami kép, ami a te fejedben él a számodra szerinted megfelelő illetőről, s van az, ami igazából neked van szánva a sokszor fancsali képű sors részéről. Ez a kettő merőben különbözik egymástól legtöbbször. Ami vicces, mert én hiába látom magam a lelki szemeim előtt egy bizonyos típusú fiatalemberrel, ha a valóságban egy olyan uraság ódzkodik egy hozzám hasonlatos némbertől. A sors iróniája, ugyebár.

Másik bajom a marketing, az önmenedzselés művészete, avagy a tudomány, amihez mindenkinek konyítania kellene; mégis, egyesek (én) elveszett báránykák ezen a téren. Eredmény? Ördögszekerek az életem poros útján…

tumblr_mj20x2H5Zr1r4578no1_500

SZINGLI VAGYOK, MERT

– próbáltam ugyan szociális interakciót létesíteni az ellenkező nem egyes képviselőivel, de általában borzasztó volt a végkimenetel
– azt tapasztaltam, hogy sokan vannak olyanok, akik úgy találkozgatnak (és csinálnak mást is) lányokkal, hogy közben nagyon is van valakijük a háttérországban
– pofára esésből nem volt hiányom
– általában érzelmileg elérhetetlen srácokkal hozott össze a sors
– előfordult, hogy míg alakult a kapcsolatunk, jött egy másik lány, aki szebb volt és okosabb – eléggé fájt az újdonsült pár látványa
– az alacsony termetem is volt már kifogás egy-egy kedves fiatalembernél
– hazudtak mindenről
– levegőnek néztek
– nem vettek komolyan

Nincs annál mókásabb, mikor valakit szingliséged mivoltáról tájékoztatsz nagy mosollyal bajuszod alatt, az illető pedig hirtelen átmegy feszengő, tanácstalan dadogó, pislogó tizenévesbe. Udvarias bólogatás és törvényszerű hümmögés-zümmögés, fejcsóválás után elsomfordál tőlünk messze, nehogy még megfertőzzük őt a reménytelenség kiolthatatlan aurájával. Mindemellett természetesen garantáltnak veheted, hogy el is könyvel szociopatának, baltás gyilkosnak, vénlánynak (ez azért elég durva, valljuk be), agglegénynek. Ennyire rossz a mai randihelyzet.
Amit kapcsolatban senyvedő embertársaink ignorálni próbálnak, az az, hogy szinglinek lenni nem feltétlen jelent fenyegetést rájuk nézve, valamint, hogy szánalmassági skálán való feljebb tornászkodással sem egyenlő a fent nevezett állapot.

tumblr_m3lt39FPuW1r8x3rs

Nem, attól, hogy saját akaratomból vagy más indíttatásból, esetleg semmilyen okból kifolyólag (és mindörökké, ámen) távolról révedezem csupán az ásó, kapa, nagyharang szentháromsága felé, nem írtam alá a vénlánysági szerződésem, halálos ítéletem meg pláne nem. Egészen tökmag korunk óta az „egyetlent”, az „igazit” kutatjuk rendületlenül, mert a nagyokosok előrelátóan ránk tukmálták ezt a népszerű, soha véget nem érő játékot: pedig ők, akiket nem nevezünk nevén, a napnál is világosabb színben látják, hogy ezzel csak mellékvágányokra léphetünk folyamatosan, kelletlenül, kellemetlenül; van, hogy életünk egészében csak kergetjük az idétlen képet valamiről, ami nem is létezik olyan módon, ahogyan mi azt elképzeltük és elképzeljük. Egyetlen igazi hogy létezne már, mikor milliárdos lélekszámról beszélünk? Ha nem találkozunk (mert ha valami, akkor ez valóban kivitelezhetetlen, most jöhettek ám nekem a lehetetlen nem létezik szövegeléssel!) minden — ebben a pillanatban élő — emberi lénnyel, hogyan tudhatjuk meg azt, hogy a gimis trú láv hamis, Johnny Depp az igazi igazi?!

Szóval igen, minden szerelemmel kapcsolatos gondolatmagvat már tipegő korunkban megetették velünk, a szobatisztasággal együtt megtanultuk, hogy van a herceg fehér lovon — na, ő majd nem lesz rest felkapni bennünket, mint Hófehérkét a szerelme (azért remélem, alma nem fog előtte a torkomon akadni kötelező jelleggel), anyáért is eljött apa, minket pedig ezek után lepottyantott a gólya pont erre a sárgolyóra. Ha nem így lett volna, akkor feltételezhetően szüntelen ficánkolnánk valahol a biológia legnagyobb valóságában. Vagy egy zsepin.

Ugyanakkor, a kapcsolatban élő embertársaink, akikről már korábban is beszéltem, sok esetben eltekintenek attól az apróságtól is, hogy mi, csodálatra méltó, egyedülálló unikornisok van, hogy az ő kapcsolatukat tekintjük a mit-ne című barométerünknek.

Hála az égnek, én abszolút nem érzem magam nyomás alatt…

5 Comments

Filed under A HÉT VALLOMÁSA, FUN.FUN.FUN., KITÁLAL, RÓLUNK, REFLEKTÁL, TÁRSADALOM, TÚLKOMPLIKÁL

5 responses to “SZINGLI VAGYOK! NEM, NEM HALDOKLOM…

  1. Szerintem a sors ajándéknak adja ezt az állapotot jó előre kiválasztott egyedeknek, akik ezt kellőképp kiérdemlik és ezzel együtt fel is tudják használni kisebb, nagyobb céljaik elérésében… Vegyük példának, hogy mégis hogy tudnál ilyen frappáns gondolatokat megosztani az éterben, ha éppen a rózsaszínfelhős, mellesleg kb 10 percig tartó, állapotban lebegnél? 😀

  2. J.

    Lehet, hogy nagyon szexy vagy csak nem tudsz róla.. vagy nem akarsz tudni róla róla.

    • Szerintem nincs olyan lány ezen a földkerekségen, aki ne akarna arról tudni, hogy vonzó!:) Az én esetemben legalábbis biztos, hogy nemlétező fogalom a szexisség!:)

  3. John

    3 órája még tudtam mit írjak (, de előrementem és ennek sem volt smi értelme) ám mostanra értem / érettem rá hogy csak egy idézetre futotta:
    …”Röné, te alkimista
    légyen a vitorla az árny(ék) szószedője …”

    ### ne bonyolítsd az életed, ne hidd, hogy rossz bolygóra hozott a gólya (max fogadd el, mert én el nem viszlek innen)
    jótanács egy időutazótól ####

Leave a Reply

