AKIKÉRT SZÍVEM LÁNGOL (ÉS EZT JOBB LENNE NEM VILÁGGÁ KÜRTÖLNI)


Sajnos vagy nem sajnos… imádok olvasni.

Úgy értem, I m á d o k.

Mániákus könyvrajongónak tartom magam, s ez egy csupasz, mindenféle jelző- és giccsmentes tény, messze nem önkényesen választott titulus.

Mindenhol képes vagyok belemélyedni egy aktuális olvasmányomba… Meló közben (a cikkírást értem ez alatt persze, „mezei” állás híján), buszra és vonatra várakozáskor álldogálva az utcán, családi összejövetelekkor, evés közben (erre nem vagyok büszke), tanulást mímelve, figyelmet imitálva. Bárhogyan, bármikor, bárhol, akármilyen pózban, ágyban, kocsiban, fürdőkádban, hason és háton, egészen megdöbbentő, kényelmetlen pozíciókba összetekerve végtagjaimat. Hajlékony vagyok, egy artista. Hamisíthatatlan bajnok.

Az egyik legklasszabb dolog az olvasásban, hogy úgy tudok beleesni egy-egy könyv karaktereibe, hogy arról a külvilág mit sem sejt. Nem ítélnek el érte az emberek (család, barátok, volt csoporttársak, plátói szerelmeim), hiszen nem tudnak róla.

Semmit.

Én pedig közben csak irulok-pirulok minden alkalommal, mikor feltűnik a színen a szívemben éppen akkor előkelő helyet elfoglaló szereplő, legyen az mesehős vagy szépirodalmi alkotás karaktere, tragikus vagy antihős, csúf (általában a nem konvencionális fizikai és lelki adottságokkal fűszerezett karakterek rabolják el szívem – ki ért engem…) vagy angyali szépségű, nekem kell, élni nem tudok nélküle, legszívesebben kitépném őt a könyv lapjai közül és…

154881674655603921_Wp2pNy8K_c

De nem tudom. S vicces, hogy ez a tragikomikus rajongásom bája is egyben. Fantáziálni ezerszer izgalmasabb és kifizetődőbb, mint valóságban szenvedni egy szépfiú után csöpögve, főleg nekem, nemtelen örök haverinának. Szóval maradnak nekem a könyvek és… drága, csodálatos, isteni szerelmeim.

A következő lista szereplőinek jelleme úgy érzem, többet mesél az én nem létező szerelmi életemről, rólam meg az ellenkező nemhez fűződő kapcsolatomról, mint bármi más, amit valaha írtam és írni fogok.

Tehát, a sorrendre való tekintet és a teljesség igénye nélkül néhány példa:

MR. ROCHESTER

Charlotte Bronte: Jane Eyre

A jóvágású pasik tökéletes ellentéte. Ronda, furcsa szerzet, de titokzatos, cinikus és nagyon rossz természetű. Ide vele!

MR. DARCY

Jane Austen: Pride and Prejudice

Ki nincs oda érte? Az örök férfi, akiért 200 éve töretlen rajongással epekedünk. Távolságtartó, undok, szociálisan kissé visszamaradott, büszke, beképzelt barom. Mr. Darcy, hol marad már az életemből?

SIRIUS BLACK

J. K. Rowling: Harry Potter

Okos, kalandos és népszerű, pont olyan, aki egy magamfajta röhejesen láthatatlan csajt észre sem venne.

HEATHCLIFF

Emily Bronte: Wuthering Heights

Heathcliff egy sokat szenvedett, nem tipikus regényhős, kívülről megítélve egy kegyetlen pasi, kívülálló, sötét. Nem mutatja ki az érzelmeit. Megtartja őket magának… és ez nagyon vonzó tud lenni.

Az eddigiek alapján úgy látszik, többnyire az elérhetetlen, kissé mogorva férfiakért tudok odalenni, ami kissé aggasztó, bevallom.

SHERLOCK HOLMES

Sir Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes

Briliáns, magabiztos, szexi, és szociopata. EZ kell nekem!

ENJOLRAS

Victor Hugo: Les Misérables

Na, de miért? Mert karizmatikus, egy igazi vezető, ami meglehetősen imponál nekem. És olyan komoly, kissé kimért. Ő testesíti meg a lázadást, képes meghalni egy eszméért. Hozzá hasonló férfival manapság már nem igazán találkozunk.

JACK DULOUZ

Jack Kerouac regényei

Igazából Dean Moriartyért lelkesedik a csajok többsége, de nekem ő ugyan nem kell, maradok a megszállotjánál, szárnysegédjénél, fene tudja, kijénél, Jack Duluoznál, aki történetesen Jack Kerouac könyvbeli megfelelője. Kell tovább magyaráznom?

MERCUTIO

Shakespeare: Romeo and Juliet

Tietek lehet Rómeó, ide nekem Mercutioval! Kiáll a barátja mellett, ami nagyon szexi, ezenkívül pedig körüllengi az elegáns veszély illata, ami szintén elég dögös tud lenni… Shakespeare-nek ezer hála, hogy megteremtette Mercutiot!

RHETT BUTLER

Margaret Mitchell: Gone with the Wind

Megint egy olyan pasi, aki csak szívatja a nőket. Befűti Scarlettet, hogy kell neki, erre aztán lelép, aztán megint vissza. Elérhetetlen. A szememben egy árnyalatnyit negatív hősként tündököl. Szenvedélyes, igazi férfi. (nagy sóhajtozás)

Kit érdekel, hogy csupán fikciók az előbb felsorolt álompasik, számomra valósak, ezt még Dumbledore is megmondta:
“Hát persze, hogy mindez a fejedben történik, Harry, de attól még miért ne volna valóságos?”

2 Comments

Filed under A HÉT VALLOMÁSA, FUN.FUN.FUN.

2 responses to “AKIKÉRT SZÍVEM LÁNGOL (ÉS EZT JOBB LENNE NEM VILÁGGÁ KÜRTÖLNI)

  1. Abszolút megértem szíved lángolását, én Brandon ezredesre várok már vagy húsz éve! Szerintem Jane Austin is rá várt, talán ezért nem ment soha férjhez…

Leave a Reply

